Instytut Nauk Pedagogicznych

Kontaktul. Lwowska 1, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 46 68

XVIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) "Pokolenie Z o współczesności – obawy, potrzeby, możliwości"

obrazek:

Sekcja Andragogiczna Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów zaprasza na  XVIII Toruńską Pedagogiczną Konferencję Studencką (PKS) Pokolenie Z o współczesności – obawy, potrzeby, możliwości, która odbędzie się  27 maja 2025 roku o godz. 10.00 w Instytucie Nauk Pedagogicznych WFiNS UMK w Toruniu  ul. Lwowska 1, sala 173.

 

Otaczająca nas rzeczywistość zmienia się każdego dnia. Jesteśmy świadkami przełomowych zmian zachodzących m.in. w sferze społecznej, technologicznej, światopoglądowej, które bezpośrednio wpływają na nasze codzienne funkcjonowanie. Mogą stać się one dla nas zarówno szansą, jak i zagrożeniem, a ich tempo budzi w nas jednocześnie zachwyt i niepokój. Każda zmiana wymaga dostosowania się do nowej sytuacji, przez co  generuje też określone potrzeby.

Wraz z dynamicznie zachodzącymi przeobrażeniami otaczającego nas świata dostrzegamy szanse rozwojowe, edukacyjne, społeczne, ale także obawy w tym zakresie.  Z nadzieją, ale i z niepokojem obserwujemy postęp w zakresie nowoczesnych technologii oraz sztucznej inteligencji mający wpływ na jakość naszego codziennego funkcjonowania, wychowania, kształcenia, pracy, w tym przyszłość profesji nauczyciela, pedagoga i innych zawodów. Nasz niepokój wzbudza wpływ mediów społecznościowych na otaczającą nas rzeczywistość, jednocześnie bez których nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Media, a w szczególności media społecznościowe kreują naszą rzeczywistości, postawy, wartości, wpływają na wychowanie, postrzeganie siebie i innych, niejednokrotnie są narzędziem manipulacji  i dezinformacji. Obserwowane niepokojące zmiany generują w nas różnego rodzaju potrzeby m.in.:

– edukacyjne – dotyczące samorozwoju uwzględniającego rozwijanie niezbędnych umiejętności społecznych i interpersonalnych takich jak komunikacja, radzenie sobie ze stresem, asertywność, umiejętność krytycznego myślenia; dostosowania treści i metod na wszystkich poziomach kształcenia do szybko zmieniającego się świata, w tym rozwoju technologicznego i sztucznej inteligencji, z jednoczesną dbałością o ich jakość i bezpieczeństwo;

– związane ze wsparciem zdrowia psychicznego m.in. wzmocnieniem poczucia sprawczości, podwyższenia samooceny i pozytywnego myślenia, radzenia sobie z nieśmiałością, samotnością, a także wypaleniem akademickim czy zachowaniem równowagi pomiędzy pracą/nauką a życiem prywatnym;

– społeczne – związane z potrzebą nawiązywania relacji w świecie rzeczywistym, wsparciem w wypełnianiu ról społecznych i zawodowych, wchodzenia w dorosłość.

W ramach XVIII Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej chcielibyśmy zaproponować dyskusję nad obawami, potrzebami oraz możliwościami naszego pokolenia w kontekście następujących zagadnień:

  1. Edukacja, wychowanie, samorozwój wobec zachodzących zmian
  2. Kondycja psychiczna a wyzwania współczesności
  3. Media, media społecznościowe, nowe technologie i sztuczna inteligencja we współczesnym świecie – szanse i zagrożenia
  4. Wkraczanie w dorosłość pokolenia Z – studia, praca, życie osobiste.

Do przesyłania abstraktów zapraszamy studentów i doktorantów różnych kierunków studiów w celu zainicjowania interdyscyplinarnej dyskusji nad zaproponowaną przez nas problematyką. Jesteśmy otwarci również na poszerzenie zakresu dyskusji o inne zagadnienia zawierające się w tematyce naszej konferencji. W celu aktywnego udziału w konferencji należy zarejestrować się za pośrednictwem oficjalnej strony konferencji oraz przesłać abstrakt do 11.05.2025 r. Osoby biorące czynny udział w konferencji otrzymają zaświadczenie o udziale w konferencji ogólnopolskiej. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Dodatkowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie konferencji oraz na facebooku konferencji

Link do wydarzenia na facebooku

Serdecznie zapraszamy!

Komitet organizacyjny XVIII Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej

wraz z kierownikiem naukowym, koordynatorem konferencji  dr Anną Kławsiuć-Zduńczyk

pozostałe wiadomości