Instytut Nauk Pedagogicznych

Kontaktul. Lwowska 1, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 46 68

Zespół projektu

Koordynatorka projektu:

dr hab. Violetta Kopińska

Profesorka uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5255-9995
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: edukacja obywatelska, edukacja prawna, partycypacja obywatelska, partycypacja uczniowska, edukacja antydyskryminacyjna, pedagogika krytyczna, Krytyczna Analiza Dyskursu.

 


dr hab. Beata Borowska-Beszta

Profesor uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2133-4400
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: kulturowe studia nad niepełnosprawnością, instytucjonalne wytwarzanie i transmisja wiedzy o niepełnosprawności,
metodologia jakościowa, kategorie badawcze: anomalia, hejt, dostęp, tabu, empowerment.

 

dr Dagna Dejna

Adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0722-1992
Omega UMK
Ludzie nauki
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: Zainteresowania skoncentrowane są wokół nauk społecznych i prawnych: nisze edukacyjne, pedagogika rodziny, ochrona własności intelektualnej i prawo pracy. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Stypendium dla Wybitnych Młodych Naukowców.

 

dr Dorota Grabowska-Pieńkosz

Adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1704-626X
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: pedeutologia historyczna; biografistyka edukacyjna; towarzystwa społeczno-oświatowe w XIX i XX wieku; historia polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX wieku

 

dr hab. Wioletta Kwiatkowska

Profesorka uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8374-1370
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: cyfrowe technologie, metodyka nauczania online, kompetencje cyfrowe, przeciążenie informacyjne

 

mgr Danuta Mackojć

Asystentka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2734-5581
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika penitencjarna, wiktymologia, kryminologia, patologie społeczne

 

dr Kinga Majchrzak-Ptak

Adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8616-9824
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: pedagogika pamięci, pedagogika miejsc pamięci, pedagogika miejsca, międzypokoleniowe uczenie się, rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich, interkulturowych przez całe życie

 

dr hab. Dorota Siemieniecka

Profesorka uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0745-9960
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: teorie kształcenia, dydaktyka nowych mediów w edukacji, twórcze aspekty mediów oraz profilaktyka i badania cyberzagrożeń.

 

 

dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec

Profesorka uniwersytetu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4741-4465
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: edukacja dorosłych, edukacja ustawiczna, pedagogika porównawcza, kompetencje społeczne, wdrożenia społeczne

 

mgr Natalia Stek-Łopatka

Asystentka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7097-0630
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: edukacja wczesnoszkolna, partycypacja dziecięca w klasie, power-sharing w klasie, edukacja równościowa i antydyskryminacyjna

 

dr Izabela Symonowicz-Jabłońska

Adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2300-7988
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: edukacja wczesnoszkolna, szkolna i poza szkolna, wychowanie społeczno-moralne, pedagogika kultury, pedagogika emancypacyjna.

 

dr Katarzyna Wasilewska-Ostrowska

Adiunkt, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
ORCID: https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0001-5308-7718
Omega UMK
Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: pedagogika – społeczna, młodzieży i opiekuńczo-wychowawcza oraz praca socjalna. Prowadzone badania dotyczą wykluczenia społecznego (zwłaszcza dotyczącego kryzysu bezdomności, uzależnień), wsparcia rodziny i dziecka, problemów społecznych współczesnej młodzieży i samotności w perspektywie pedagogicznej