Mediateka – dr Aleksandra Skarbińska
W okresie zatrudnienia w Instytucie Pedagogiki UMK opublikowane zostały 2 książki Aleksandry Skarbińskiej:
Skarbińska A., (2001). Multimedia w Logo Komeniuszu : próby edukacyjnych zastosowań.Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Skarbińska A.,(1999). Snapgrafx w praktyce nauczycielskiej. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
oraz liczne rozdziały w książkach i artykuły:
Skarbińska A., (2009). Logomocja-Imagine w przekazie multimedialnym do zastosowania logopedii. W: Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej / pod red. Doroty Siemienieckiej. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 113-121.
Skarbińska A., Wiśniewska K., (2008). Projektowanie i programowanie aplikacji sieciowych.W: Edukacja czytelnicza i medialna, skrypt dydaktyczny dla nauczycieli studiów podyplomowych / pod red. Wioletty Kwiatkowskiej. Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 215-223.
Skarbińska A., Wiśniewska K., (2008). Elementy programowania (Logomocja-Imagine). W: Edukacja czytelnicza i medialna, skrypt dydaktyczny dla nauczycieli studiów podyplomowych / pod red. Wioletty Kwiatkowskiej. Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 225-244.
Skarbińska A., (2007). Zastosowanie metod i narzędzi technologii informacyjnej do nauczania informatyki w szkole podstawowej. W: Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji / pod red. Doroty Siemienieckiej, Agnieszki Siemińskiej-Łosko, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 264-276.
Skarbińska A., (2005). Propozycje badań nad wykorzystaniem technologii informacyjnej w procesie kształcenia nauczycieli na odległość.W: Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz / pod red. Bronisława Siemienieckiego.Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 97-103.
Skarbińska A., (2004). System komputerowy Imagine jako nowe narzędzie edukacyjne.W: Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna / red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 280-289.
Skarbińska A.,(2002).Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. W: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce / red. T. Lewowicki, B. Siemieniecki, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 281-287.
Siemieniecki B., Skarbińska A., Sykulski J., (2000). Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji : materiały z konferencji naukowej, Ciechocinek 1999 / pod red. Bronisława Siemienieckiego, Aleksandry Skarbińskiej, Jaremy Sykulskiego. Suwałki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej.
Skarbińska A.,(2000). Internet w nauczaniu wczesnoszkolnym.W: Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji, materiały z konferencji naukowej, Ciechocinek 1999 / pod red. Bronisława Siemienieckiego, Aleksandry Skarbińskiej, Jaremy Sykulskiego. Suwałki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej, s. 224-228.
Skarbińska A., (2000). Multimedialne środki dydaktyczne do nauczania TI w szkole podstawowej i gimnazjum.W: Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji, materiały z konferencji naukowej, Ciechocinek 1999 / pod red. Bronisława Siemienieckiego, Aleksandry Skarbińskiej, Jaremy Sykulskiego. Suwałki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej, s. 323-328.
Skarbińska A.,(2000). Badania dotyczące różnych aspektów wpływu TI na edukację szkolną. W: Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji, materiały z konferencji naukowej, Ciechocinek 1999 / pod red. Bronisława Siemienieckiego, Aleksandry Skarbińskiej, Jaremy Sykulskiego. Suwałki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej, s. 258-262.
Skarbińska A.,(1997). Charisma 4.0 – próba edukacyjnych zastosowań / Wojciech Lewandowski. Kognitywistyka i Media w Edukacji, T. 1 nr 1, s. 283-285.
Skarbińska A., (1998). Programowanie multimedialne w szkole na przykładzie Komeniusz Logo.W: Media a edukacja, II Międzynarodowa Konferencja, Poznań, 18-21 kwietnia 1998 r. / red. Wacław Strykowski.Poznań, eMPi2, s. 501-504.
Skarbińska A., (1997). Problemy oceny multimedialnych i hipermedialnych dydaktycznych programów komputerowych. Kultura i Edukacja, nr 3/4, s. 193-198.
Skarbińska A., (1997). Od Paperta do multimediów. W: Media a edukacja, program i tezy : Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Poznań 7-9 kwietnia 1997 r.Poznań, eMPi2, s. 445-448.
Skarbińska A.,(1996). Od Paperta do multimediów. O programowaniu multimedialnym w Microsoft Windows Logo (MSWlogo).Komputer w Szkole, nr 4, s. 38-49.
Skarbińska A.,(1996). Studium Podyplomowe przy Instytucie Pedagogiki UMK : Metody Komputerowe Pedagogiki Szkolnej.Komputer w Szkole, nr 4, s. 69-73.
Skarbińska A., (1996). SnapGrafx w edukacji. Komputer w Szkole, nr 4, s. 54-58.
Skarbińska A., (1996). Graf komputerowy jako model oceny edukacyjnych programów komputerowych. Informatyka w szkole, XI konferencja IwS, Kielce, 13-16 września 1995 / [oprac. i red. materiałów Maciej M. Sysło].Kielce, Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 119-123.
Skarbińska A.,(1995). O pewnych przykładach współdziałania informatyki i pedagogiki.Kultura i Edukacja, nr 4, s. 109-112.
Skarbińska A.,(1995). O pewnej metodzie kompleksowej oceny edukacyjnych programów komputerowych. W: Perspektywa edukacji z komputerem / pod red. Bronisława Siemienieckiego. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 143-166.
Skarbińska A., (1995). Lingwistyka a komputerowe programy dydaktyczne do nauki języka. Toruńskie Studia Dydaktyczne, R. 4 nr 8, s.61-74.
Źródła:
W opisie wykorzystano informacje zamieszczone na stronach:
https://portal.umk.pl/pl/article/zmarla-dr-aleksandra-skarbinska
http://www.edukacja.torun.pl/dzialania-na-rzecz-srodowiska-nauczycielskiego/
Zdjęcia i grafiki pochodzą z prywatnego archiwum rodziny i zostały udostępnione przez córkę Mirosławę Skarbińską-Rosiak za jej zgodą
Opracowała: dr hab. Dorota Siemieniecka, prof. UMK